Plannen in 2019

2
794

2019 is here! Gelukkig nieuw jaar allemaal! Ik hoop dat jullie een leuke jaarwisseling hebben gehad.
Zo aan het einde van het jaar en begin van het nieuwe jaar is het natuurlijk het uitgelezen moment om het afgelopen jaar te reviewen en plannen te maken voor het nieuwe jaar.

plannen thumb01

2018 was voor mij een heftig jaar met veel leuke en helaas ook veel minder leuke dingen. Mijn ongeluk en operatie, daarna Hubby’s operatie waardoor we elkaar hebben moeten helpen met opstaan uit bed, douchen en aankleden. Ik heb afscheid moeten nemen van mijn oma en kort daarna ook mijn opa. Tussendoor ben ik vanaf mijn schoonouders verhuist naar ons eigen kasteeltje. Tenslotte is het meest leuke van 2018 dat Hubby en ik een extra streepje zagen staan op de zwangerschapstest.
Er is dus in 2018 erg veel gebeurd wat zorgde voor een emotionele achtbaan. Mede daarom wil ik graag in dit jaar meer overzicht houden en plannen.

Plannen

Dat doe ik dit jaar met een Mascha Planner. Ik vind het fijn dat je in principe op elk moment in het jaar met deze planner kan beginnen. Je vult namelijk zelf de data en weeknummers in. 

plannen leeg

Ik kon deze week lekker langzaam opstarten, 2 dagen werken vanuit huis, en 1 dagje op kantoor. Verder veel ruimte om familie te zien of om gewoon lekker te doen waar we op dat moment zin in hadden. 

Een belangrijke factor in mijn planning heeft ook te maken met waar ik me mee bezig wil houden en vooral ook waar ik blij van word. Ik heb sinds vorig jaar namelijk een “Happy” blokje onder mijn planning.
Toen ik aan het herstellen was van mijn ongeluk heb ik veel in bed gelegen waardoor ik een beetje somber werd. Daarom ben ik begonnen met het opschrijven van kleine momentjes waar ik blij van werd of trots op was. Zo heb ik bijvoorbeeld opgeschreven wanneer ik weer voor de eerste keer zelfstandig kon douchen of kon aankleden.
Terwijl ik nu terug blader in mijn oude planner word ik daar super blij van!

Dingen waar ik op wil focussen bij plannen zijn oa sporten, relaxen en creatief zijn.

Sporten is in mijn geval een wandeling of yoga doen. Echt sporten zit er nu even niet in met 7 maanden zwangerschap, maar bewegen blijft natuurlijk belangrijk. Voor relaxen denk ik aan lekker in bad, een boek lezen of gewoon een keer een gezichtsmaskertje doen. Creatief zijn is voor deze week vooral lekker los gaan in mijn bullet journal (daarover volgende week meer in een nieuwe blog)!

Tenslotte zie je in mijn planning ook nog de body tracker. Dit wil ik niet iedere week volledig invullen, maar ik vind het wel tof om een beetje bij te houden wat de cijfertjes zijn die bij mijn mega lichaamstransformatie horen.
Ik heb ook een water tracker waarbij ik elk bolletje tel als een kwart liter. Mijn doel is dus 2,5e liter water per dag.
Ook heb ik even een overzichtje gemaakt van wat er allemaal moet gebeuren in huis deze week. Dit per kamer afvinken geeft zo’n lekker gevoel.

Terwijl ik de blog typ is nog niet de hele week voorbij. Maar bij deze even een indruk van hoe mijn week geweest is en hoe ik de dingen markeer die ik heb gedaan. Er zijn een paar dingen (zoals het blog schrijven) die ik heb verplaatst. Maar zoals ik jaren geleden heb geleerd, plannen is herplannen!

plannen vol

Wat zijn jullie plannen voor het nieuwe jaar?

2 REACTIES

    • Hi Nadine!
      Wat mij erg helpt is om mijn hoofd leeg te maken door te schrijven, erover te praten etc. Wanneer ik dat doe krijg ik meer overzicht en kan ik het een beetje in perspectief plaatsen.
      Verder probeer ik wel zoveel mogelijk dingen te blijven doen die me ook afleiden en te focussen op dingen die ik leuk vind.
      x

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here